neděle 15. května 2016

Aktuálně - strava, IIFYM, tréninky a další

Ahojky!
Po nějaké době tu mám pro vás shrnutí mého aktuální režimu. No, asi bych to ani neměla nazývat režimem...Prostě vám napíši o tom, jak to teď vlastně mám v oblasti stravy a cvičení...a také o tom, jak jsem musela změnit posilovnu.



STRAVA&IIFYM
Co se IIFYM týče, tomu zůstávám i nadále věrná. Už tomu je více než půl roku, co se takto stravuji a jsem nadmíru stravování (článek o půl roce s IIFYM jsem psala TADY). Jak jsem již psala - počítání mi nevadí a ani mi to nezabírá čas, stejně tak vážení potravin. Společně s dietou, kterou jsem jela, se mi podařilo trochu odstranit následky špatného objemu. Nebudu vám lhát, pořád nějaký ten tuk mám, hlavně na břiše. Každopádně se nechystám na žádnou soutěž, takže nepotřebuju být vyrýsovaná na 100%. Není to ani dlouhodobě udržitelné, nebo minimálně to není zdravé.



Jak to bude nadále ? Příjem nesnižuji a ani jsem nijak neměnila makra už od půlky prosince loňského roku. V prosinci, zrovna v týden, kdy jsem chtěla opět snížit příjem, jsem onemocněla, tak jsem nakonec nedělala nic. Po nemoci jsem příjem stále nechala stejný a zjístila jsem, že se váha stále hýbe, takže jsem to tak nechala. Od té doby je to různé - chvíli váha stojí a pak jde třeba i o kilo dolů. Moc na to nehledím, důležitý je pro mě pohled do zrcadla a naměřené centimetry. Vážila jsem se asi týden po nemoci (tento rok jsem byla nemocná tuším v březnu :D) a váha zase klesla, o nějakou dobu později jsem se vážila znovu a váha zase klesla. Netuším, proč to nastalo. Mohlo to být kvůli tomu, že jsem byla nemocná (horečky, rýma, kašel) - ale zdůrazňuji, že jsem jedla VÍCE. Nepatřím mezi ty, kteří v nemoci raději jedí méně, aby náhodou nepřibrali, když nemůžou cvičit.

Uvidím, co se s váhou bude dít nadále, a podle toho popř. upravím příjem. Aktuálně, asi 2,5 měsíce po nemoci, váha stojí. Míry se ale trochu změnily. Což je to, oč tu běží - dokazuje to totiž, že váha není vůbec důležitá.


REFEED DAY
Změna, která už započala, je zařazení refeed dnů. Chtěla jsem tělo nějakým způsobem šokovat - už jsem ho chtěla zařadit dříve, ale onemocněla jsem a tak jsem to odložila. Původně jsem chtěla po nemoci (opakuji, že to bylo asi někdy v březnu :D) tak týden až dva počkat, než refeedy zařadím - po nemoci jsem měla jeden den trénink, pak volno (Velikonoční pondělí - zavřená posilovna), a pak mě čekaly tři tréninkové dny po sobě. Tělo ještě bylo trochu slabé, po týdnu ležení ho to dost vyčerpalo a já pak byla ráda, když už jsem čtvrtý den měla rest. Ještě den předtím jsem si naplánovala, že refeed vyzkouším už další den, abych vůbec měla nějakou sílu - a vida, osvědčilo se to stejně jako minulý rok, když jsem refeedy zařazovala. Energie jsem měla dostatek. Rozhodla jsem se tedy, že refeed zařadím 2x do měsíce. Kdyby náhodou začala váha náhle klesat (což asi kvůli omezení jednoho HIITu jen tak nenastane, ale o tom níže), tak bych spíše celkově navýšila příjem.

Snídaně v refeed

Oběd v refeed


Večeře v refeed


ZMĚNA POTRÉNINKOVÝCH JÍDEL
První změnou v mém jídelníčku byla změna potréninkových jídel (cca 3 + měsíce zpět), až pak nastalo zařazení refeedů. Pečivo jsem pravidelně večeřela od té doby, co jsem začala s IIFYM. I po tréninku. A když ho pak máte dvakrát denně jakou dobu, tak se toho přejíte - alespoň já jsem to tak měla. Navíc jsem začala cítit, že mi jen pečivo se šunkou/sýrem/pomazánkou/tuňákem/... po tréninku nestačí, a tak jsem se rozhodla pro změnu - po tréninku si dávám pouze teplé jídlo - ikdyž se to skoro nemění, jak jste si mohli všimnout ve Střípcích (aka rýže+tuňák nebo rýže+kuřecí, jinak skoro nic jiného), vyhovuje mi to mnohem více (nečekaně). Takže se toho určitě vzdát nehodlám. A v tomhle ohledu pak zjišťuji, že rýžovar je vážně fajn kámoš :DD




KRABIČKOVÁNÍ
S krabičkováním pokračuji neustále a jako jsem psala minule, nehodlám s tím přestat, ikdyž to možná někomu vadí. Přestože se má jídla pořád opakují (aka rýže a těstoviny na sto způsobů...nebo spíš tak na 3 :D), zatím mě neomrzely a prostě mě to více zasytí a mému způsobu stravování (IIFYM) to i více vyhovuje.


TRÉNINKY
Tréninky se zase nezměnily, prostě byly, jsou a zřejmě i budou pořád stejné. Větší váhy, menší počet opakování. Ať už jsem v dietě či objemu.
Co se HIITu týče, ten zatím v tréninkovém plánu ponechám. Každopádně jsem ho zredukovala na 2x týdně místo původních tří HIITů týdně - aby tělo lépe regenerovalo. Ten jeden HIIT jsem omezila po chřipce, o které jsme se už zmínila. Tělo na to nereagovalo váhovým příbytkem. Váha se aktuálně nehýbe (asi jsem omezením HIITu jen zastavila váhový úbytek), ale jak už jsem zmínila, změnily se trochu míry. Časem to omezím zřejmě na jeden HIIT týdně, ale zatím to ponechám tak, jak to mám nyní.
Občas jeden trénink vyměním za klasické kardio - když je venku hezky, tak si zajdu na brusle :)

Něco málo se tam klube, ale stále je na čem pracovat. Spodní záda mi dělají problém, furt ne a ne se zlepšit. Každopádně na fotce mi přijde, že to vypadá hůře - když se podívám do zrcadla, tak to vypadá mnohem lépe než na začátku roku :) A to je důležité :)


ŠKOLA
V tom ústavu toho bude asi pořád hodně, každopádně jsem ráda, že to tak rychle utíká a co nevidět tady budou letní prázdniny- děcka, už jen 1,5 měsíce!!! :D
 


BLOG
Nepřispívám tolik, jak bych chtěla. V poslední době takřka vůbec. Buď není čas, a nebo prostě nejsou nápady. Nebo jsou nápady na články, ale není nálada je psát. A nebo něco napíšu a je to totální kravina, a tak to raději ani na blog nedávám.
Dalším důvodem je, řekněme spolupráce, kterou jsem navázala. Ale o tom vám povím zase jindy :)
Dále jsem navázala spolupráci s eshopem Výživa pro fitness - na jejich webu Poradna pro fitness či instagramu proto budou nalezení některé fotky mých jídel a recepty ;)





A to by bylo asi vše, co jsem chtěla zmínit. Kdyby nastaly nějaké další zásadní změny, tak vás s nimi samozřejmě seznámím...ale myslím, že nic měnit nebudu - jen si teď budu muset trochu pohrát s tím příjmem a makroživinami, toť vše :)

PS: O tom, co na mě v dietě fungovalo, jsem psala TADY


Změna fitka
Před dvěma měsíci jsem změnila fitko. V mém oblíbeném přestal majitel prodávat permanentky kvůli údajnému skončení nájmu. Jelikož chodím do fitka 5x týdně, platit jednotlivé vstupy by mě stálo hodně peněz, tak jsem přešla jinam. Permanentky pak začal znovu prodávat, tak jsem se tam vrátila. To mi pernamentku prodal.
Ještě v pátek 29.4. by mě nenapadlo, že budu muset změnit fitko opět, tentokrát natrvalo a že se z toho vyklube něco takového. Majitel přestal pernamentky prodávat jen mě. Dá se tedy říci, že mě majitel mého bývalého fitka vyhodil. Když jsem chtěla slyšet jeho osobní důvod, řekl mi, že mi nemá co vysvětlovat a ať vypadnu. Takže on si stěžuje na cigána a opilou ženskou a nakonec vyhodí mě... Protože mě zřejmě nesnese. Navíc to měl říci rovnou a nehrát kolem toho divadlo (po mém prvním návratu mi pernamentku prodal asi proto, že tam tenkrát bylo více lidí a kdyby mi řekl, že permice neprodává, tak by lidi měli otázky a on by jim to neměl jak vysvětlit - protože vůbec nebyla pravda, že je neprodává). Je neuvěřitelné, že se dospělý člověk dokáže chovat jako zakomplexovaný teenager. Na jednu stranu jsem měla vztek, na druhou stranu mi to bylo líto - chodila jsem tam skoro dva roky. Vůbec nechápu, co jsem dělala... Chodila jsem tam jen cvičit. 
Doufám, že v mém novém fitku toto nenastane a já tam časem poznám nějaké fajn lidi, až mě tam trochu přijmou.


A to by bylo pro dnešek vše :)
Tak se mějte krásně a já se těším u dalšího článku!
Vaše L*

2 komentáře:

  1. Ahoj luci mas skvělý článek
    Líbi se.mi jak v tom mas jasno a vis co delas. Jen se chci zeptat jak delas hiit? Jake cviky a v jakem intervalu treba;)

    OdpovědětVymazat
  2. K tomu fitku ti taky něco napíšu :D
    Začalo to dvěma chlapy (kulturista bez svalů :D a jeho kámoš). Začali si o mě šeptat a velice nenápadně se na mě dívali. Že to dělám špatně (jsem fakt začátečník, kdyby mi raději pomohli) že zvedám malé váhy a je to k ničemu (ano, se svými 40kily toho fakt zvednu), že mi vyhovují spíše tlaky na ramena ve stoji třeba, apod...Teď už mě tam pomlouvají skoro všichni chlapi. Vždycky si o mě povídají a myslí si, že je neslyším. Člověk, který byl vždycky strašně hodný a jako sluníčko mi teď hnusně odpovídá na pozdravy. Nechápu proč. To jako nemůžu chodit cvičit, protože jsem malá a hubená a nezvedám xxx kilo? Že jsem začátečník a měli by mi spíše pomoct?
    V úterý jsem odešla z fitka s brekem, ale pak jsem si řekla, že se mě jen tak nezbaví! Já si tam prostě budu chodit a cvičit jak chci :D
    Překvapilo mě to, protože zezačátku to bylo úplně skvělé, všichni milí, ale teď???
    Tak jen že nejsi sama :D
    Beat

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu blogu a za každý komentář, ať už pozitivní či negativní - chybami se člověk učí :)