úterý 16. června 2015

Q&A - ODPOVĚDI

Nazdárek !
Před nějakou dobou jsem na blog přidala Otázky & odpovědi, ve které jste měli možnost se mě ptát...A já vám dnes přináším odpovědi na položené otázky :)



1) Ahoj mam moc rada tvuj blog..zajimalo by me par tvych jidelnicku z doby pro pribirani,pak treba udrzovaci a pak treba kdyz mas jidelak v lehkem stilu...jo a take.jestli jis musli-tak jake a kolik si jich tak davas..ja miluju Bonavita a fitness nebo take emco a kdyz prijde na snidani dokazu sporadat i pres 130g neni to moc?:-(

Má odpověď: Ahojky, nejprve bych ti chtěla moc poděkovat :) Ono je těžké napsat nějaký určitý jídelníček z doby, kdy jsem přibírala....Z anorexie se motala pár let a během té doby se mé přibírací jídelníčky a celkově pohled na stravu dost změnil. Jednu dobu jsem pořád jedla pečivo a mléčné výrobky atd...Asi před dvěma lety vypadal můj jídelníček třeba takto:
SN: 2 celozrnné rohlíky + sýr/šunka (asi 150g a více, to jsem nevážila), ovoce
SV: celozrnná houska, jogurt (např. Jogobella, Lipánek, Pribináček atd.), ovoce, sladkost (musli tyčinka, Bebe dobré ráno)
OB: polévka, hlavní chod (maso + příloha), zelenina
SV: stejně jako u dopolední svačiny - celozrnná houska/rohlík, jogurt (stejně jako u dopolední svačiny), ovoce, sladkost
VE: těstoviny s tuňákem a zeleninou
2.VE: celozrnná houska + sýr/šunka
To je z doby, kdy jsem jedla pořád jen pečivo a myslela jsem si, že přibírám extra zdravě. Sacharidů jsem se nebála....Ale jídelníček se postupně měnil, já začala přidávat i jiné potraviny. Po tomhle jsem totiž moc nepřibírala.
Udržovací jsem neměla dlouho, stále přibírám, nicméně to, jak jím, můžeš vidět např. TADY a po tomto momentálně nepřibírám :)
Jím různé cereálie...Např. Dobré z ovsa od Bonavity, nějaké musli z Markse & Spencer, momentálně mám doba i klasické dětské cereálie - medové lupínky :D :) Ale nevážím si to, sypu kolik chci :) Tak záleží, co ještě na tu snídani máš...Třeba tím chce tělo říct, že mu ta snídaně prostě nestačí a dohání to tímto způsobem :) Nicméně když si vezmu že já si dávám na snídani 120g vloček a více tak to zas až tak moc není :)

2) Ahoj, vím, že si to nepocitas, ale zajimalo by me kolik sacharidu a kolik bilkovin mas na den, aspon priblizne :)
PS: tvuj blog je super, vzdy se v nedeli tesim na stripky z kuchyne ��
Predem dekuji za odpoved, Lucka


 Má odpověď: Ahoj Luci, přidávala jsem na blog FDOE (ZDE), tak se tam můžeš mrknout :) Bílkoviny mám 3g na kilo hmotnosti, sacharidy se liší...Nejím každý den stejně :)
A moc děkuji za pochvalu ! :)


3) Karol:  mě by jako člověka, co se fitka pořád trochu bojí, zajímalo, jak si plánuješ tréninky v posilovně? díky :)

Má odpověď: No, rozřazení jednotlivých partií mi poradil trenér, když jsem začínala, nicméně teď už si to rozřezuji sama (páč už trenéra hodně dlouho nemám :D) :) A na tréninky si beru inspiraci třeba z instagramu nebo z některých blogů, ale už nějakou zkušenost mám, takže si je plánuji také sama :) Ale pokud nemáš moc zkušeností, poraď se s trenérem nebo vezmi nějakou inspiraci z webu :)


4) Ahoj, také bych byla strašně ráda za více článků typu co sníš za den a kolik čeho,protože se sama snažím po PPP přibrat a mám z tebe dobrou motivaci a pak také tvoje začátky se cvičením,jestli jsi cvičila i při nabírání po PPP, s čím, kolik, jak dlouho, jak moc a jak cvičíš teď,bylo by to super a moc děkuju.

Má odpověď: Jojo, tyto články plánuji :) Teď nemám moc času (škola :( ), nicméně o prázdninách bude článků hodně :) A děkuji za nápad na článek, určitě se v budoucnu na blogu objeví :) Jinak během léčby PPP jsem ze začátku necvičila, pak ano, pak zas ne...Moc mě to ještě tehdy nebralo. Cvičila jsem podle XHITU, cca 60 minut. Nyní cvičím 6x týdně cca 70 minut (dva tréninky 80 minut,  včetně rozehřátí a portažení) :)

5) Ahoj, co by měl a naopak neměl obsahovat kvalitní protein?

Má odpověď: V tomto raději mrkni na web, já nejsem takový odborník. Ono je to také těžké, protože jeden tvrdí toto, druhý zase ono.




 Má odpověď:

6) Lucinko, nejdříve bych chtěla pochválit tvůj blog a také máš můj obdiv za to jak hezky bojuješ s přibíráním..jsi pro mě velká hrdinka. Já bych moc ráda více informací o tvých začátcích, kolik jsi toho jedla a jak postupně jsi navyšovala? Také by mě zajímalo jak jsi začínala ve fitku a překonala třeba i strach z toho jak tam na tebe lidé budou koukat, když jsi byla takový hubeňourek? Budu za to vážně moc ráda a možná to pomůže i víc holkám...děkuju ;)

 Má odpověď: Moc děkuji :) Myslíš, když jsem se začala léčit z PPP ? To jsem přidávala opravdu pomalu, třeba jen jogurt denně, nicméně každé přidání byl pokrok. Postupně jsem se dopracovala k jídelníčku, který je v první odpovědi. Pak se tento jídelníček postupně měnil, radikální změna proběhla, když jsem objevila fitness blogy a začala jíst zdravá jídla, ne pořád jen pečivo...Bohužel mě i autoři blogů dost ovlivňovali, snažila jsem se jíst podle nich, protože kdybych jedla více, tak bych byla otesánek, že jo. Jak jsem hodněkrát zmínila, pomohlo mi, když jsem začala chodit do posilovny. Tehdy jsem přestala hledět na váhu a částečně i na ostatní, nicméně stále to nebylo ono. Až koncem roku 2014 jsem dostala rozum, taky díky instagramu, na kterém jsem objevila pár holčin , které jedly více než ostatní a vůbec to neřešily. Uvědomila jsem si, že můj příjem je vzhledem k mému výdeji malý, že prostě musím přidat, když váha stále stojí. A tak jsem začala postupně přidávat až jsem se dostala tam, kam jsem teď. Ještě však nekončím a stále přidávám :)
Co se týče fitka - samozřejmě jsem měla hrozný strach, zpočátku jsem tam chodila s taťkou, takže jsem byla TROCHU klidnější, nicméně si stále pamatuji na úplně první den, to byla vážně hrůza a já měla sto chutí se ještě při cestě tam otočit a jít domů :D Jako trápily mě pohledy....Byla jsem tehdy vážně moc hubená (teď jsem jako taky, stále si připadám "malá", nicméně mám o cca 10kg více, možná o 12kg, takže to vypadá jinak :o), nohy a ručičky úplně tyčky a hodně lidí si asi říkalo, co tam sakra dělám, že já bych cvičit vůbec neměla. Postupem času jsem si ale všimla, že ti, kteří tam chodí pravidelně, si na mě zvykli, já zase na ně a jak je to teď ? S většinou se zdravíme normálně "ahoj", ti, co mě znají, na mě nehledí (no dobře, někteří ano...ale to jsou asi úchylové :D ), jen když příjde nějaký nováček, tak zírá :) Jinak je to už v klidu :) Takže každý to zvládne, když jsem to zvládla já - protože já jsem velice stydlivý člověk :) Myslím, že částečně záleží i na výběru fitka - já nechodím do toho nejmodernějšího, které tady máme. Mohla bych, ale proč ? Chodím tam, kam chodí taťka a jsem spokojená. Je mi jasné, že do toho nejmodernějšího chodí lidi mého věku, což u nás ve fitku je jen vyjímčně, nicméně právě ti jsou schopní se nějak posmívat :) Takže asi tak :D


7)  Kolikrát týdně prosím cvičíš? Co? A jak dlouho?
2. část - jak často pak tedy míváš refeed dny a cheat dny a máš i při těchto dnech nějaký pohyb?
Děkuju=)

Má odpověď: Cvičím 6x týdně cca 70 minut. Trénink nohou mi trvá 80 minut. Vše je včetně rozehřátí a protažení (na kterém si dávám velice záležet). Momentálně mám 5x týdně posilování a 1x týdně běh. Dříve jsem měla 4x týdně posilko a 2x běh, nicméně v tomto počasí mě běh moc neláká...
Refeed mám v den, kdy necvičím - tedy jednou týdně :) V ten den si ani ten pohyb neumím představit, protože bych ani nestihla sníst  tolik jídla, kolik chci :) Cheat day zatím nezařazuji, sladkosti si dávám skoro denně, nicméně uvažuji o nich :)


8)  Ahoj, zajímalo by mě, jak zrychlit metabolismus ? Jak jsi to dokázala ty ?
A druhá otázka - co máš radši, posilování nebo kardio ?

Má odpověď: No tak to je pro mě trochu záludná otázka :D :) Asi postupně přidávat na jídle a pokud cvičíš moc, tak to omezit. Mě pomohlo postupné přidávání na jídle a omezení cvičení. Hlavně jsem omezila kardio a přidala posilování.
A mnohem raději mám posilování :) Dříve jsem milovala běh, nicméně když jsem poprvé zavítala do posilovny, ihned jsem přesedlala :) Takže abych byla konkrétnější, mám nejraději posilování v posilovně :D :)

5 komentářů:

  1. Parádní :) Je od TEbe pěkné ,že jsi tak odpověděla na všechny otázky a i já se z nich dozvěděla mnohé, co mě zajímalo :)

    worldaroundmissnothing.blospot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, když tady píšeš, že si dáváš sladkosti skoro denne, tak jaké sladkosti myslíš?
    Dekuji :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já ten tvůj blog miluju! :) Vůbec nechápu, jak můžeš mít tak málo pravidelných čtenářů.. Myslím, že si zasloužíš mnohem víc! a je super, že tak pomáháš holkám a jsi por jejich motivací :) I pro mě jsi inspirace, za což ti děkuju :3 a těším se na články o prázdninách! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ty sladkosti by me taky zajímaly :) Nikde v tvych clancich jsem je nezahlídla. o třena jíš často? :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nefotím každou prkotinu, kterou sním :) To by pak byl děs, fotit každou kostku čokolády, každou sušenku atd...No a nejčastěji si dávám čokošku :)

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu blogu a za každý komentář, ať už pozitivní či negativní - chybami se člověk učí :)