pondělí 24. listopadu 2014

Celozrnné dýňové wafle

Dnes mám pro Vás recept na dýňové wafle, které jsem si včera dělala na snídani. Inspiraci jsem vzala zde. Udělala jsem to z celé dávky, něco jsem snědla na snídani, mamka si dala taky, jedna zůstala v ledničce - tu sním přes týden a ostatní šly do mrazáku - v receptu, ze kterého jsem čerpala, je napsáno, že jsou wafle dobré i z mrazáku :)
Má to být na nějakých 12 waflí, já mám doma waflovač z Lidlu na wafle ve tvaru srdce a vyšlo mi to na 6 waflí, které jsou takové větší :)

INGREDIENCE:

  • 1/4 hrnku olivového oleje (nebo řepkového/slunečnicového/....)
  • 1 hrnek dýňového pyré
  • 2 vejce
  • 1 1/4 hrnku mléka
  • 1/4 hrnku javorového sirupu
  • 2 hrnky celozrnné mouky
  • 1/4 hrnku drcených lněných semínek
  • 2 lžíce chia semínek
  • 1/3 hrnku jemných ovesných vloček
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • 1/2 lžičky jedlé sody
  • 1-2 lžičky skořice
  • 1/2 lžičky soli



POSTUP:

  1. Ve větší míse smícháme suché ingredience, tj. celozrnná mouka , lněná semínka, chia semínka, ovesné vločky, prášek do pečiva, jedlou sodu, skořici a sůl.
  2. Ve druhé míse smícháme mokré ingredience, tj. olej, dýňové pyré, 2 vejce, mléko a javorový sirup.
  3. Mokré ingredience vlijeme do těch suchých a promícháme - mělo by nám vzniknout těsto, které je trochu hustší než těsto palačinkové.
  4. Těsto postupně naléváme do rozehřátého waflovače.
Wafle podáváme ihned, nejlepší jsou čerstvé. Dají se také několik dní skladovat v ledničce a pokud víte, že je nesníte, zabalte je do potravinové folie a dejte do mrazáku - když pak budeme mít chuť na wafli, vytáhnete si, necháte rozmrznout a jíte (a nebo ji můžete dát do topinkovače, ať ji máte teplou).
Já si dala wafli s arašídovým máslem, jogurtem, banánem a datlovým sirupem - byla vážně výborná !


Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za návštěvu blogu a za každý komentář, ať už pozitivní či negativní - chybami se člověk učí :)