pondělí 24. listopadu 2014

Celozrnná cuketová buchta s karobem

Přeji krásný večer !
Dnes mám pro Vás další recept s cuketou - tentokrát na celozrnnou cuketovou buchtu s karobem, kterou jsem včera upekla. Je to vlastně klasická cuketová buchta, jen upravená do trochu zdravější verze a navíc je tam karob :)



INGREDIENCE:

  • 3/4 hrnku třtinového cukru
  • 2 - 3 hrnky celozrnné mouky
  • 1/2 hrnku rostlinného oleje
  • 2 - 2,5 hrnku nastrouhané cukety
  • 1 vanilkový cukr
  • 1 prášek do pečiva
  • 2 lžíce karobu (pokud nemáte, použijte kakao)
  • lžička skořice
  • 3 vejce

POSTUP:

  1. Cuketu nastrouháme nahrubo.
  2. Přidáme vejce, olej, třtinový a vanilkový cukr, promícháme, přidáme karob, skořici a prášek do pečiva a opět promícháme.
  3. Postupně přidáváme mouku - dokud těsto nebude hutné (já použila 2,5 hrnku mouky, záleží, kolik použijete cukety atd...Proto přidávejte postupně a mezitím promíchávejte).
  4. Směs vlijeme na plech vyložený pečícím papírem (nebo vymazaný máslem a vysypaný moukou).
  5. Při 200°C pečeme 20-30 minut.


POZNÁMKA: Já nalila na plech asi půlku těsta, do kterého jsem karob nedala, a přidala jsem ho až do té zbylé části, aby buchta byla trochu barevná. Což se zrovna nepovedlo.

Buchta je vláčná, měkká, žádná dusivka. Cuketa tam vůbec není cítit, a přesto je to zdravá dobrota ! A opět chutná i mojí mamce, která cuketu nemá ráda, a to je co říct ! Určitě doporučuji vyzkoušet.


PS: Už mi docházejí nápady, co s cuketou péct. Pekla jsem cuketový chlebíček, cuketové brownies, cuketové muffiny, cuketovou bábovku a tuto cuketovou buchtu. Nemáte nějaké návrhy ? :D ;)

PS2: Dnes jsem byla běhat bez MP3, protože mi minulý týden odešla. Takže jsem poslouchala akorát dění okola a vlastní dech. Ještě před vyběhnutím jsem z toho měla nervy. Naštěstí to tak strašné nebylo. Naštěstí nefuním jak pes. Ale i tak se těším, až zase poběžím se sluchátkama v uších.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za návštěvu blogu a za každý komentář, ať už pozitivní či negativní - chybami se člověk učí :)