pondělí 24. listopadu 2014

Celozrnná cuketová bábovka


Dnes mám pro Vás recept na skvělou, vláčnou a zdravou celozrnnou cuketovou bábovku. Pekla jsem ji ve čtvrtek - cukety se na mě valí ze všech stran a já hledám stále nové recepty, jak je zužitkovat.
Zdroj receptu zde.

INGREDIENCE:

  • 3 vejce
  • 160g třtinového cukru
  • 400g celozrnné mouky
  • prášek do pečiva
  • 100 ml mléka
  • 3 lžíce rostlinného oleje
  • 400g - 500g nastrouhané cukety
  • Dle chuti lze do těsta přidat kakao/karob, můžete přidat i rozinky, ořechy....

POSTUP:

Vajíčka ušleháme s cukrem do pěny, přidáme mouku, prášek do pečiva, mléko a olej a promícháme. Nakonec přidáme nastrouhanou cuketu, ze které jsme vymačkali přebytečnou vodu a pořádně promícháme.
Já do části těsta přidala i trochu karobu.
Při 180°C pečeme cca 1 hodinu.

Poznámka: V originálním receptu je množství cukety menší, já ale přidala více, protože jí mám doma hodně. Asi toto zvýšení množství způsobilo, že jsem bábovku pekla hodinu, zatímco v originálním receptu je doba pečení 30 minut....

1 komentář:

Moc děkuji za návštěvu blogu a za každý komentář, ať už pozitivní či negativní - chybami se člověk učí :)